Se rendre au contenu



NL / EN below / FR ci dessous


Deze voorwaarden gelden voor alle betalende interventies van elektrische huishoudtoestellen, die door WE.REPAIR worden uitgevoerd. Deze voorwaarden gelden niet voor herstellingen onder garantie. De klant erkent deze voorwaarden te hebben gelezen en te aanvaarden. 

 

CONDITIONS GENERALES DE VENTE 

Aanvaarding van onderhavige voorwaarden 

Enkel onderhavige verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op de verkoopovereenkomsten, afgesloten door de WE.REPAIR BV, tenzij wanneer hiervan uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Bijgevolg stemt de koper automatisch in met onderhavige voorwaarden en verzaakt hij hierdoor aan zijn eigen bijzondere of algemene voorwaarden. Eventuele vroegere afwijkingen worden niet verlengd, tenzij met uitdrukkelijk schriftelijk akkoord van de WE.REPAIR BV. 

Betalingsvoorwaarden 

Interventies moeten contant worden betaald bij het plaatsen van de bestelling of uiterlijk bij het afsluiten van een uitgevoerde interventie, overeenkomstig de Algemene Voorwaarden voor verkoop op afstand die aan de klant worden meegedeeld bij het plaatsen van de bestelling. 

Onze facturen zijn contant betaalbaar en enkel via QR code of bankkaart. Elke factuur die niet betaald zou zijn op de vervaldag, brengt van rechtswege en zonder voorafgaandelijk ingebrekestelling een intrest op van 1% per maand, te rekenen vanaf de vervaldag. Zij wordt tevens automatisch verhoogd met 15% en met een minimum van 25€ ten titel van forfaitair schadebeding. In geval van verkoop aan consumenten, zijn schadevergoedingen pas verschuldigd na de verzending van een eerste ingebrekestelling en na het verstrijken van een termijn van ten minste veertien kalenderdagen, volgens de procedures en binnen de grenzen voorgeschreven door titel 1 van het Boek XIX van het Wetboek Economisch Recht (Schulden van de consument). 

Bij niet-betaling van één enkele factuur op de vastgestelde vervaldatum. 

- zullen de eventueel toegekende betalingstermijnen vervallen en zullen alle op dat ogenblik verschuldigde bedragen onmiddellijk invorderbaar worden; 

- de toegestane betalingskortingen vermeld op de facturen zullen eveneens vervallen; 

- de WE.REPAIR BV behoudt zich het recht voor alleen nog te leveren tegen terugbetaling of in geval van borgstelling. 

Eigendomsvoorbehoud 

De geleverde goederen zoals wisselstukken worden eigendom van de koper na volledige betaling van de verkoopprijs.  

Overmacht 

In geval van overmacht vervallen de verbintenissen in hoofde van de WE.REPAIR BV ten opzichte van de koper. Behoudens uitdrukkelijk akkoord van de WE.REPAIR BV, zal een situatie van overmacht geen annulering meebrengen van de bestelling maar eventueel slechts een opschorting van de levering. 

Worden beschouwd als situaties van overmacht: 

- volledige of gedeeltelijke stakingen bij onze leveranciers of bij onze onderneming. 

- elke omstandigheid die het verkrijgen van goederen moeilijk maakt zoals embargo’s, overheidsmaatregelen, burgeroorlogen en opstanden, lock-outs, rellen, machinebreuk, epidemieën, brand, ernstige ongevallen, in het algemeen, alle gebeurtenissen die van zodanige aard zijn dat zij de bevoorrading of de normale verzending van onze producten belemmeren. 

Aansprakelijkheid 

De WE.REPAIR BV is in geen geval aansprakelijk voor het niet-nakomen door de klant van zijn verplichtingen jegens derden of, meer in het algemeen, voor het niet-nakomen van zijn verplichtingen. 

De klant stemt ermee in om de WE.REPAIR BV of zijn agenten, werknemers, bestuurders, hulppersonen en onderaannemers niet aansprakelijk te stellen in geval van onrechtmatige daad als de vermeende fout niet duidelijk verschilt van een schending van de verkoopovereenkomst en als de vermeende schade niet verschilt van de schade die zou voortvloeien uit de niet-nakoming of foutieve nakoming van de verkoopovereenkomst, waarbij beide voorwaarden cumulatief zijn. 

Voor de toepassing van dit artikel moet verstaan worden onder Hulppersonen: elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die door WE.REPAIR BV belast wordt met de gehele of gedeeltelijke uitvoering van een door de WE.REPAIR BV afgesloten contractuele verbintenis, en dit in de volledige contractketen, zoals onderaannemers, werknemers, bestuurders enz.  

Partijen doen afstand van elke buitencontractuele aansprakelijkheidsvordering van de ene ten aanzien van de andere partij alsook ten aanzien van de Hulppersonen voor schade veroorzaakt door de niet-nakoming van een contractuele verbintenis. 

Huidig artikel doet geen afbreuk aan de wettelijke bepalingen van openbare orde of van dwingend recht. 

De Hulppersonen kunnen zich, als derde begunstigden, beroepen op de clausules van dit artikel. 

 

 

 

Bevoegde rechtbank 

Deze voorwaarden en de juridische gevolgen die hiervan het gevolg zijn vallen uitsluitend onder het Belgische recht. Geschillen als gevolg van deze algemene voorwaarden zijn de bevoegdheid van het gerechtelijk arrondissement naar keuze van de eiser zoals bepaald in artikel 624 van het Belgische Gerechtelijk Wetboek. 

 

WEBSHOP 

Voorwaarden Shop 

Via zijn webshop wil WE.REPAIR diensten zoals herstellingen leveren. Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en nemen uw rechten dan ook zeer ernstig op. De algemene verkoopsvoorwaarden hieronder maken u duidelijk wat uw wettelijke situatie is. Door u toegang te verschaffen tot de webshop, stemt u toe tot een wettelijke verbintenis en de bepalingen en voorwaarden hieronder na te leven. Ondernemingsnummer: 

WE.REPAIR onderschrijft de gedragscode van BeCommerce

WE.REPAIR BV 

adres: Schaarbeeklei 636, 1800 Vilvoorde 

E-mail: hello@we.repair 

De op onze website aangeboden producten 

Alle producten die op de WE.REPAIR webshop worden verkocht, zijn zo volledig mogelijk en ter goeder trouw beschreven. De aanbiedingen en prijzen zijn geldig op de dag wanneer ze op de website aangeboden worden.  De aangegeven prijzen zijn inclusief BTW. 

Overeenkomst tussen u en WE.REPAIR 

Er is sprake van een geldige overeenkomst tussen u en WE.REPAIR wanneer WE.REPAIR uw bestelling op de webshop ontvangt. De bevestigingsmail die u van ons krijgt bevat een samenvatting van de bestelling en een link naar deze Algemene voorwaarden. WE.REPAIR kan echter beslissen de geldigheid van de overeenkomst te onderwerpen aan andere voorwaarden, in het geval van belangrijke bestellingen, bestellingen gedaan door minderjarigen, wanneer de bestelbon onvolledig of onjuist is, of wanneer vorige bestellingen niet betaald werden. Conform de wet op de handelspraktijken valt verlies/beschadiging ten laste van de verkoper. U dient ons hiervan wel op de hoogte te brengen binnen een aanvaardbare termijn (10 dagen nadat u de bestelling geplaatst hebt). WE.REPAIR houdt zich het recht voor uw aanvraag te weigeren indien deze ons niet bereikt binnen deze termijn. U kan uw melding van niet ontvangst sturen naar hello@we.repair. 

Betaling 

U kan betalen met Visa, Mastercard of Bancontact. Online betalen bij WE.REPAIR is 100% veilig. Voor alle online betalingen werkt WE.REPAIR samen met WorldPay & Stripe. U kunt uw betalingsgegevens bij de bestelling invoeren, deze worden beveiligd verstuurd via de betalingsprovider. 

Na afloop van het servicebezoek wordt de betaling van het resterende bedrag rechtstreeks aan de technieker per kaart gedaan 

Contant betalen aan de technieker wordt niet geaccepteerd. Als een betaling niet rechtstreeks aan de technieker per kaart wordt voldaan, sturen wij achteraf een factuur met een toeslag van 50 EUR voor administratiekosten. 

 

Afwijzen van verantwoordelijkheid en beperking van aansprakelijkheid 

WE.REPAIR is niet verantwoordelijk voor technische defecten van de site. WE.REPAIR geeft geen waarborgen met betrekking tot de resultaten die zouden kunnen bekomen worden bij het gebruik van de site. Deze site wordt door WE.REPAIR ter beschikking gesteld op een ‘as is’ en ‘as available’ basis. WE.REPAIR legt geen verklaringen af of geeft geen enkele waarborg, duidelijk of impliciet, in verband met het functioneren van de site, de informatie, de inhoud, de materialen of de producten die op deze site worden voorgesteld. Alle aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt. WE.REPAIR zal niet aansprakelijk gesteld worden voor om het even welke schade voortkomend uit het gebruik van de website. 

Klachtenbehandeling 

Voor eventuele klachten kunt u steeds terecht op complaints@we.repair. 

Voor buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen heeft de Europese Unie een online platform ("ODR-platform") opgericht waartoe u zich kunt wenden. U kunt het platform onder https://ec.europa.eu/consumers/odr/ vinden. 

Toepasselijke wetgeving en bevoegde jurisdictie 

De Belgische wet is van toepassing. De rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Brussel zullen bevoegd zijn. 

Taal van de overeenkomst 

WE.REPAIR.be is beschikbaar in het Engels, Nederlands en het Frans. U kunt uw keuze maken door bij uw eerste bezoek op een taal te klikken. De door u gekozen taal is ook de taal die gebruikt zal worden voor de transacties en de verdere communicatie tussen u en WE.REPAIR. 

Privacybeleid 

WE.REPAIR verzamelt de persoonsgegevens van de Klant onmiddellijk tijdens de aanvraag voor herstelling. 

WE.REPAIR als verwerkingsverantwoordelijke verwerkt de persoonsgegevens van de Klant met als doeleinde haar contractuele verplichtingen te kunnen uitvoeren voortvloeiende uit de aanvraag tot herstelling en, indien nodig, met marketingdoeleinden voor dewelke de Klant geldig zijn toestemming heeft gegeven. 

De Klant heeft het recht op inzage in zijn persoonsgegevens, rectificatie, gegevenswissing, de beperking van de verwerking ervan alsook het recht om tegen de verwerking bezwaar te maken.  

De Klant heeft eveneens het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dit wil zeggen het recht om alle persoonsgegevens die de Klant heeft verstrekt te ontvangen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen en het recht om die gegevens aan een andere verwerkingsverantwoordelijke over te dragen zonder daarbij gehinderd te worden door WE.REPAIR.  

Om deze rechten te kunnen uitoefenen, dient het webformulier ingevuld te worden op www.werepair.be De Klant kan ook een email richten aan privacy@WE.REPAIR of een brief sturen op het bovenvermelde adres van WE.REPAIR. De Klant heeft daarenboven het recht om klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit voor gegevensbescherming. 

Voor alle bijkomende informatie met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, kan de privacyverklaring geraadpleegd worden op: www.werepair.be 

 

 

HERSTELLINGEN 

Boeken van een herstelling 

Er is sprake van een geldige overeenkomst tot herstelling wanneer WE.REPAIR uw bestelling op de webshop ontvangt en de nodige online betalingen werden voldaan. De bevestigingsmail die u van ons krijgt bevat een samenvatting van de bestelling en een link naar deze Algemene voorwaarden. 

Wijzigen van een herstelling 

Een overeenkomst tot herstelling kan tot 2 uur voor het aangevraagde tijdsslot worden gewijzigd via de website van WE.REPAIR. 

Onderstaande wijzigingen kunnen worden gedaan: 

  • Tijdsslot waarop de herstelling dient uitgevoerd te worden 
  • Informatie omtrent het defect op het toestel 
  • Adres en contactgegevens van de aanvrager  
  • Adres en contactgegevens op de locatie van herstelling 

Annuleren van een herstelling 

Er gelden de volgende rechten voor het annuleren van de overeenkomst: 

Een herstelling kan tot 24 uur voor het uitvoeren van de herstelling worden geannuleerd, met volledige restitutie van het betaalde bedrag bij boeking.   

Indien later dan 2 uur voor het aangevraagde tijdsslot wordt geannuleerd of als u niet op de aangegeven locatie bent wanneer de technieker arriveert, zal het betaalde bedrag bij boeking niet worden terugbetaald. Dit om reeds gemaakte kosten door WE.REPAIR en zijn onderaannemers te vergoeden. 

Een herstelling kan worden geannuleerd met volledige restitutie wanneer WE.REPAIR de klant over een verandering van de dienstverlening, een fout in de prijzen, een verkeerde beschrijving van de dienstverlening of een verandering van de voorwaarden, waarmee de klant niet akkoord gaat, informeert of omdat het gevaar bestaat, dat de dienstverlening vanwege omstandigheden, waar WE.REPAIR geen invloed op heeft, aanmerkelijk wordt vertraagd. 

Inspectie van het toestel en offerte 

Wanneer een herstelling van een toestel vereist is en niet mogelijk is ter plekke, kan op vraag van de klant eerst een offerte worden opgesteld. De offerte is een maand geldig (na de offertedatum). 

Voor een herstelling na een offerte gelden de volgende bepalingen: 

1° Indien de klant de offerte onmiddellijk of uiterlijk binnen de maand aanvaardt, zal de herstelling worden uitgevoerd in overeenstemming met de voorwaarden van de offerte. 

2° Indien de klant de offerte na deze termijn aanvaardt, zal de herstelling worden uitgevoerd volgens de geldende tarieven op de dag van de herstelling. 

3° Indien het toestel tussen het ogenblik dat de offerte werd opgesteld en de uitvoering van de herstelling bij de klant is blijven staan, zal de technicus een nieuwe controle uitvoeren. Indien nodig, bv. indien de technicus een andere fout of nieuwe sporen van slijtage vaststelt, moet hij een nieuwe offerte opstellen of de herstelling weigeren. 

Wanneer de klant geen offerte heeft gevraagd, vindt de herstelling pas plaats na een controle, waarbij kan worden vastgesteld dat de herstelling moet worden uitgesteld of geweigerd. 

Als uw toestel herstelbaar wordt geacht, maar we kunnen dit niet binnen ons eerste bezoek voltooien en u besluit niet verder te gaan met de herstelling, brengen we de inspectiekosten in rekening, zoals vermeld op de website van WE.REPAIR. 

Wij behouden ons het recht voor om uw toestel als onherstelbaar te beschouwen als de algemene staat van uw toestel te slecht is. In dat geval brengen wij ook de inspectiekosten in rekening, zoals vermeld op de website van WE.REPAIR. 

Prijs van herstelling zonder offerte 

Een herstelling waarvoor geen offerte werd opgesteld, gebeurt volgens het tarief dat geldig is op de dag waarop de herstelling wordt uitgevoerd. De tarieven van WE.REPAIR staan vermeld op de website. 

Onverwachte defecten 

Indien de technicus tijdens de uitvoering van de herstelling onverwachte defecten vaststelt, dient WE.REPAIR hiervoor een nieuwe of aanvullende offerte op te stellen. 

Indien, wegens omstandigheden die WE.REPAIR bij de controle van het toestel of bij het opstellen van de offerte onmogelijk kon inschatten, tijdens de herstelling blijkt dat de herstelling onzeker of financieel ongunstig voor de klant zou uitvallen, of als één of meerdere onderdelen niet beschikbaar zijn, behoudt WE.REPAIR zich het recht voor om de uitvoering van de herstelling uit te stellen of te weigeren. In dat geval geldt artikel “Controle van het toestel, probleemanalyse en offerte”. 

Toepassingsgebied van de herstelling 

Een herstelling omvat het volgende: 

  • Alle reis- en voorrijdkosten 
  • Alle werkzaamheden en onderdelen, om het apparaat voor wat betreft de op het tijdstip van afspraak gemelde storing te repareren. 
  • Alleen de op het tijdstip van de boeking gemelde storing  wordt door de herstelling afgedekt. 

 

 

Meerdere herstellingen op zelfde adres 

Wanneer meerdere apparaten moeten worden gerepareerd op hetzelfde adres, wordt voor de herstelling van elk bijkomend apparaat een gereduceerd tarief aangerekend zoals vermeld op de website van WE.REPAIR plus de prijs van al de gebruikte onderdelen. 

Vervangen onderdelen 

De vervangen onderdelen worden eigendom van WE.REPAIR, behalve indien de klant voor de facturatie uitdrukkelijk vraagt om deze onderdelen te behouden. 

Beperkingen 

De volgende storingen worden niet door een herstelling door WE.REPAIR gedekt: 

Wasmachines: trommels, lagers, trommelkruisen en lagerkruisen. 

Droogkasten : trommels en warmtepomp 

Koel- en vries apparaten: vervangen van koudemiddelgassen of compressoren. 

Kookplaten : glasplaten 

Elke glasbreuk, cosmetische schade zonder invloed op de goede werking, normale slijtage en gebruikssporen, en interne uitrusting en accessoires. 

Alle apparaten waarvoor WE.REPAIR al eerder een servicebezoek heeft uitgevoerd en waarvoor een diagnose/kostenvoorstel voor de herstelling van de gemelde storing is opgesteld. 

Alle apparaten die in een bedrijfsmatige omgeving worden gebruikt. 

Elke fout of schade veroorzaakt door externe factoren zoals bvb. inwerking van weersomstandigheden of natuurverschijnselen, stroom- en spanningsschommelingen die buiten de tolerantiegrenzen vallen die zijn opgegeven door de fabrikant 

HERSTELGARANTIE 

WE.REPAIR biedt op de herstelling een garantie aan op vervangen onderdelen en gepresteerde werkuren en verplaatsingskosten, beginnend vanaf de herstellingdatum.  

Wanneer binnen deze periode dezelfde storing nogmaals optreedt, dan wordt de storing kosteloos verholpen, voor zover aan onderstaande voorwaarden is voldaan. 

 

Duur en aanvang van de herstelgarantie 

  • De garantie wordt verleend voor een periode van 1 maand. 
  • De garantieperiode vangt aan vanaf de datum van de afwerking van de oorspronkelijke herstelling.  Indien deze herstelling over meerdere dagen plaatsvond, gaat de garantieperiode in op de laatste dag van de herstelling. 
  • Service en vervanging onder garantie verlengen de garantieperiode niet.  Bij een gratis herstelling onder de voorwaarden van deze garantie begint er dus geen nieuwe garantietermijn te lopen, maar loopt de oorspronkelijke garantietermijn verder. 

Voorwaarden herstelgarantie 

WE.REPAIR verbindt zich ertoe toestellen die hersteld geweest zijn en binnen de duur van de herstelgarantieduur opnieuw hetzelfde defect vertonen kosteloos te herstellen voor zover voldaan is aan de volgende voorwaarden : 

  1. De oorspronkelijke herstelling werd uitgevoerd en gefactureerd door WE.REPAIR. 
  2. De herstelgarantie geldt enkel op betaalde interventies. 
  3. De factuur van de oorspronkelijke herstelling is volledig en tijdig betaald. 
  4. Het herstelde toestel is correct geïnstalleerd en conform de aanwijzingen van de fabrikant onderhouden en niet misbruikt.  Het herstelde toestel werd eveneens niet verplaatst of verhuisd sinds de oorspronkelijke herstelling.  De garantie op herstelling is enkel van toepassing voor zover het toestel op hetzelfde adres geïnstalleerd is als bij de oorspronkelijke herstelling. 
  5. De garantie op herstelling is enkel van toepassing voor dezelfde storing als deze verholpen bij de oorspronkelijke herstelling, en voor zover deze storing zich voordoet tijdens de duur van deze herstelgarantie.  Wanneer het apparaat binnen 1 maand na de oorspronkelijke herstelling fouten vertoont, die met de oorspronkelijke herstelling samenhangen of dezelfde oorzaak kunnen hebben, moet een technicus ter plaatse een foutdiagnose uitvoeren. Wanneer uit de diagnose blijkt, dat de fout niet met de oorspronkelijke herstelling samenhangt, is de klant verplicht de arbeidskosten van de technicus te voldoen. 

Inhoud en omvang 

De herstelgarantie omvat het volgende : 

  1. Defecten aan het toestel die zich binnen de duur van deze garantie na een oorspronkelijke herstelling opnieuw voordoen worden binnen een redelijke termijn na de kennisgeving door de gebruiker verholpen door het herstellen van de betreffende onderdelen of de vervanging ervan. De kosten die hierbij van toepassing zijn, zoals verplaatsing, transport, werktijd en wisselstukken, zijn voor rekening van WE.REPAIR, en dit gelimiteerd tot het bedrag aangerekend voor de oorspronkelijke herstelling. Indien de kosten van de nieuwe herstelling hoger oplopen dan deze van de oorspronkelijke herstelling wordt het verschil aan de klant aangerekend. 
  2. Vervangen onderdelen worden eigendom van WE.REPAIR. 
  3. De garantie dekt geen schadeclaims ten aanzien van WE.REPAIR die buiten dat bereik vallen, tenzij de door WE.REPAIR belaste dienst opzettelijk of door grove nalatigheid schade heeft berokkend. 
  4. Het leveren van verbruiksgoederen en toebehoren valt niet onder de garantie. 

Beperkingen van de herstelgarantie 

De garantie dekt geen gebreken of defecten die toe te schrijven aan de hieronder opgesomde oorzaken, zelfs indien zij zich binnen het jaar na een oorspronkelijke herstelling voordoen : 

  1. Verkeerde opstelling of installatie, bijv. het niet in acht nemen van de van toepassing zijnde veiligheidsvoorschriften of de schriftelijke gebruiks-, installatie- en montageaanwijzing. 
  2. Oneigenlijk gebruik, verkeerde bediening of verkeerde belasting, bijv. gebruik van ongeschikte was-/ afwasmiddelen of chemicaliën. 
  3. Inwerking van externe factoren, bvb. Weersomstandigheden of andere natuurverschijnselen. 
  4. Herstellingen of wijzigingen die zijn uitgevoerd door een andere naverkoopdienst of technicus dan deze van WE.REPAIR. 
  5. Glasbreuk en defecte lampen. 
  6. Stroom- en spanningsschommelingen die buiten de tolerantiegrenzen vallen die zijn opgegeven door de fabrikant. 
  7. Het niet uitvoeren van het onderhoud en de reiniging zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing van het toestel. 
  8. Gebruiksgerelateerde en natuurlijke slijtage, zoals een verminderde laadcapaciteit van accu’s en componenten die volgens de gebruiksaanwijzing regelmatig moeten vervangen worden tijdens de levensduur van het toestel. 

EN

These terms and conditions apply to all paid interventions for household electrical appliances carried out by WE.REPAIR. These terms and conditions do not apply to repairs under warranty. The customer acknowledges having read and accepted these terms and conditions. 

 

GENERAL CONDITIONS 

Acceptance of these terms and conditions 

 

Only these terms and conditions of sale apply to the sales agreements concluded by WE.REPAIR BV, unless explicitly deviated from in writing. Consequently, the buyer automatically agrees to these conditions and thereby waives his own special or general conditions. Any previous deviations will not be extended, unless expressly agreed in writing by WE.REPAIR BV. 

Payment terms 

 

Interventions must be paid for in cash when the order is placed or at the latest when an intervention is completed, in accordance with the General Terms and Conditions for Distance Selling that are communicated to the customer when the order is placed. 

Our invoices are payable in cash and only via QR code or bank card. Any invoice that is not paid by the due date shall, by operation of law and without prior notice of default, accrue interest at a rate of 1% per month, starting from the due date. It shall also be automatically increased by 15%, with a minimum of €25, by way of liquidated damages. In the case of sales to consumers, compensation is only due after the sending of a first notice of default and after the expiry of a period of at least fourteen calendar days, according to the procedures and within the limits prescribed by title 1 of Book XIX of the Code of Economic Law (Debts of the consumer). 

 

In the event of non-payment of a single invoice on the set due date: 

- any payment terms granted will expire and all amounts owed at that time will become immediately collectable; 

- the authorised payment discounts stated on the invoices will also expire; 

 

WE.REPAIR BV reserves the right to only deliver against reimbursement or in the case of a guarantee. 

Retention of title 

 

The delivered goods, such as spare parts, become the property of the buyer after full payment of the sales price. 

Force majeure 

 

In the event of force majeure, WE.REPAIR BV's obligations towards the buyer shall lapse. Unless expressly agreed by WE.REPAIR BV, a situation of force majeure shall not entail cancellation of the order but possibly only a suspension of delivery. 

The following are considered situations of force majeure: 

 

- full or partial strikes at our suppliers or at our company. 

 

- any circumstance that makes it difficult to obtain goods such as embargoes, government measures, civil wars and uprisings, lockouts, riots, machine failure, epidemics, fire, serious accidents, in general, all events that are of such a nature that they impede the supply or normal shipment of our products. 

Liability 

 

WE.REPAIR BV is in no way liable for the customer's failure to fulfil his obligations to third parties or, more generally, for the failure to fulfil his obligations. 

The customer agrees not to hold WE.REPAIR BV or its agents, employees, directors, agents and subcontractors in the event of a wrongful act if the alleged error does not clearly differ from a violation of the sales agreement and if the alleged damage does not differ from the damage that would result from the non-fulfilment or incorrect fulfilment of the sales agreement, whereby both conditions are cumulative. 

 

For the purposes of this article, Auxiliary persons are to be understood as any natural person or legal entity entrusted by We.Repair with the full or partial performance of a contractual obligation entered into by the We.Repair, and this throughout the contract chain, such as subcontractors, employees, directors, etc.  

The parties waive any non-contractual liability claim by one towards the other party as well as towards the Auxiliary Persons for damages caused by the non-performance of a contractual obligation. 

Present article does not affect legal provisions of public policy or mandatory law. 

The Auxiliary Persons, as third-party beneficiaries, may invoke the clauses of this article. 

 

Competent court 

These conditions and the legal consequences resulting from them are exclusively subject to Belgian law. Disputes arising from these general terms and conditions fall under the jurisdiction of the judicial district of the claimant's choice as stipulated in Article 624 of the Belgian Judicial Code. 

 

 

WEBSHOP 

Shop conditions 

 

WE.REPAIR wants to provide services such as repairs through its webshop. We appreciate the trust you place in us and therefore take your rights very seriously. The general terms and conditions of sale below will clarify your legal situation. By accessing the webshop, you agree to a legal obligation and to comply with the terms and conditions below. Company number: X. 

WE.REPAIR endorses the BeCommerce code of conduct

WE.REPAIR BV 

Address: Schaarbeeklei 636, 1800 Vilvoorde 

E-mail: hello@we.repair 

The products offered on our website 

 

All products sold on the WE.REPAIR webshop are described as fully and accurately as possible and in good faith. The offers and prices are valid on the day they are offered on the website. The prices quoted include VAT. 

 

Agreement between you and WE.REPAIR 

 

A valid agreement between you and WE.REPAIR is established when WE.REPAIR receives your order in the webshop. The confirmation email you receive from us contains a summary of the order and a link to these Terms and Conditions. WE.REPAIR may, however, decide to subject the validity of the agreement to other conditions in the case of large orders, orders placed by minors, when the order form is incomplete or incorrect, or when previous orders have not been paid for. In accordance with the law on commercial practices, loss/damage is at the seller's expense. However, you must inform us within an acceptable period (10 days after placing the order). WE.REPAIR reserves the right to refuse your request if it is not received within this period. You can send your notification of non-receipt to hello@we.repair. 

Payment 

 

You can pay with Visa, Mastercard or Bancontact. Online payments to WE.REPAIR are 100% secure. For all online payments, WE.REPAIR works with WorldPay & Stripe. You can enter your payment details when placing your order, and they will be sent securely via the payment provider. 

 

After the service visit, the payment of the remaining amount will be made directly to the technician by card. 

Cash payments to the technician will not be accepted. If a payment is not made directly to the technician by card, we will send an invoice afterwards with a surcharge of 50 EUR for administration costs. 

Disclaimer and limitation of liability 

 

WE.REPAIR is not responsible for technical defects of the site. WE.REPAIR makes no guarantees regarding the results that could be obtained when using the site. WE.REPAIR makes this site available on an ‘as is’ and ‘as available’ basis. WE.REPAIR makes no representations or warranties, express or implied, as to the operation of the site, the information, content, materials, or products included on this site. All offers are valid while supplies last. WE.REPAIR will not be liable for any damages arising out of the use of the website. 

 

Complaint handling 

 

For any complaints, please contact contact@we.repair. 

For out-of-court settlement of consumer disputes, the European Union has set up an online platform (‘ODR platform’) that you can turn to. You can find the platform at https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Applicable law and competent jurisdiction 

 

Belgian law applies. The courts of the judicial district of Brussels shall have jurisdiction. 

Language of the agreement 

 

WE.REPAIR.be is available in English, Dutch and French. You can make your choice by clicking on a language on your first visit. The language you choose is also the language that will be used for transactions and further communication between you and WE.REPAIR. 

 

Privacy policy 

WE.REPAIR collects the Customer's personal data immediately during the repair request. 

 

WE.REPAIR, as the data controller, processes the Customer's personal data for the purpose of fulfilling its contractual obligations arising from the repair request and, if necessary, for marketing purposes for which the Customer has given valid consent. 

 

The Customer has the right to inspect their personal data, to have it corrected or deleted, to restrict its processing, and to object to its processing. 

 

The Customer also has the right to data portability. This means the right to obtain all personal data that the Customer has provided in a structured, commonly used and machine-readable format and the right to transfer that data to another controller without hindrance from WE.REPAIR. 

 

To exercise these rights, the web form on www.werepair.be must be completed. The Customer can also send an email to privacy@WE.REPAIR.com or a letter to the above-mentioned address of WE.REPAIR. The Customer also has the right to lodge a complaint with the data protection supervisory authority. 

 

For all additional information regarding the processing of personal data, the privacy statement can be consulted at: www.werepair.be


 

 FR

Les présentes conditions générales s'appliquent à toutes les interventions payantes pour les appareils électroménagers effectuées par WE.REPAIR. Les présentes conditions générales ne s'appliquent pas aux réparations sous garantie. Le client reconnaît avoir lu et accepté les présentes conditions générales. 

 

CONDITIONS GÉNÉRALES 

Acceptation des présentes conditions 

 

Seules les présentes conditions de vente s'appliquent aux contrats de vente conclus par WE.REPAIR BV, sauf dérogation écrite expresse. Par conséquent, l'acheteur accepte automatiquement ces conditions et renonce ainsi à ses propres conditions particulières ou générales. Toute dérogation antérieure ne sera pas prolongée, sauf accord exprès et écrit de WE.REPAIR BV. 

Conditions de paiement 

 

Les interventions doivent être payées au comptant lors de la commande ou au plus tard lors de la fin d'une intervention, conformément aux conditions générales de vente à distance qui sont communiquées au client lors de la commande. 

Nos factures sont payables au comptant et uniquement par code QR ou carte bancaire. Toute facture non payée à son échéance portera, de plein droit et sans mise en demeure préalable, intérêt au taux de 1 % par mois, à compter de la date d'échéance. Elle sera également majorée de plein droit de 15 %, avec un minimum de 25 €, à titre de clause pénale. Dans le cas de ventes aux consommateurs, l'indemnité n'est due qu'après l'envoi d'une première mise en demeure et après l'expiration d'un délai d'au moins quatorze jours calendaires, selon les modalités et dans les limites prescrites par le titre 1 du livre XIX du Code de droit économique (Dettes du consommateur). 

 

En cas de non-paiement d'une seule facture à la date d'échéance fixée. 

- les délais de paiement accordés expireront et tous les montants dus à ce moment deviendront immédiatement exigibles ; 

- les escomptes de paiement autorisés indiqués sur les factures expireront également ; 

 

WE.REPAIR BV se réserve le droit de ne livrer que contre remboursement ou en cas de garantie. 

Réserve de propriété 

Les marchandises livrées, telles que les pièces de rechange, deviennent la propriété de l'acheteur après le paiement intégral du prix de vente. 

Force majeure 

 

En cas de force majeure, les obligations de WE.REPAIR BV envers l'acheteur deviennent caduques. Sauf accord exprès de WE.REPAIR BV, une situation de force majeure n'entraîne pas l'annulation de la commande, mais éventuellement seulement une suspension de la livraison. 

Sont considérés comme des cas de force majeure : 

- les grèves totales ou partielles chez nos fournisseurs ou dans notre entreprise. 

- toute circonstance rendant difficile l'obtention de marchandises telles que les embargos, les mesures gouvernementales, les guerres civiles et les soulèvements, les lock-out, les émeutes, les pannes de machines, les épidémies, les incendies, les accidents graves, en général, tous les événements qui sont de nature à empêcher la fourniture ou l'expédition normale de nos produits. 

Responsabilité 

 

WE.REPAIR BV n'est en aucun cas responsable du non-respect par le client de ses obligations envers des tiers ou, plus généralement, du non-respect de ses obligations. 

Le client s'engage à ne pas tenir WE.REPAIR BV ou ses agents, employés, directeurs, agents et sous-traitants en cas de faute si l'erreur alléguée ne diffère pas clairement d'une violation du contrat de vente et si le dommage allégué ne diffère pas du dommage qui résulterait de l'inexécution ou de la mauvaise exécution du contrat de vente, les deux conditions étant cumulatives. 

 

Aux fins du présent article, on entend par auxiliaires toute personne physique ou morale chargée par We.Repair de l'exécution totale ou partielle d'une obligation contractuelle souscrite par We.Repair, et ce tout au long de la chaîne contractuelle, tels que les sous-traitants, les employés, les administrateurs, etc.  

Les parties renoncent à toute action en responsabilité non contractuelle de l'une envers l'autre partie ainsi qu'envers les personnes auxiliaires pour les dommages causés par l'inexécution d'une obligation contractuelle. 

Le présent article n'affecte pas les dispositions légales d'ordre public ou de droit impératif. 

Les personnes auxiliaires, en tant que tiers bénéficiaires, peuvent invoquer les clauses du présent article. 

 

Tribunal compétent 

Les présentes conditions et les conséquences juridiques qui en découlent sont exclusivement soumises au droit belge. Les litiges découlant des présentes conditions générales relèvent de la compétence de l'arrondissement judiciaire du choix du demandeur, comme le stipule l'article 624 du Code judiciaire belge. 

 

 

BOUTIQUE EN LIGNE 

Conditions de la boutique 

 

WE.REPAIR souhaite proposer des services tels que des réparations via sa boutique en ligne. Nous apprécions la confiance que vous nous accordez et prenons donc vos droits très au sérieux. Les conditions générales de vente ci-dessous clarifieront votre situation juridique. En accédant à la boutique en ligne, vous acceptez une obligation légale et vous engagez à respecter les conditions générales ci-dessous. Numéro d'entreprise : X. 

WE.REPAIR adhère au code de conduite BeCommerce

WE.REPAIR BV 

Adresse : Schaarbeeklei 636, 1800 Vilvoorde 

E-mail : hello@we.repair 

Les produits proposés sur notre site web 

 

Tous les produits vendus sur la boutique en ligne WE.REPAIR sont décrits de manière aussi complète et précise que possible et en toute bonne foi. Les offres et les prix sont valables le jour où ils sont proposés sur le site web. Les prix indiqués incluent la TVA. 

 

Accord entre vous et WE.REPAIR 

 

Un accord valide entre vous et WE.REPAIR est établi lorsque WE.REPAIR reçoit votre commande dans la boutique en ligne. L'e-mail de confirmation que vous recevez de notre part contient un récapitulatif de la commande et un lien vers les présentes conditions générales. WE.REPAIR peut toutefois décider de soumettre la validité de l'accord à d'autres conditions en cas de commandes importantes, de commandes passées par des mineurs, lorsque le bon de commande est incomplet ou incorrect, ou lorsque des commandes précédentes n'ont pas été payées. Conformément à la loi sur les pratiques commerciales, la perte/les dommages sont à la charge du vendeur. Cependant, vous devez nous en informer dans un délai acceptable (10 jours après avoir passé la commande). WE.REPAIR se réserve le droit de refuser votre demande si elle n'est pas reçue dans ce délai. Vous pouvez envoyer votre notification de non-réception à hello@we.repair. 

Paiement 

 

Vous pouvez payer par Visa, Mastercard ou Bancontact. Les paiements en ligne à WE.REPAIR sont sécurisés à 100 %. Pour tous les paiements en ligne, WE.REPAIR travaille avec WorldPay & Stripe. Vous pouvez saisir vos coordonnées de paiement lors de la passation de votre commande, et elles seront envoyées en toute sécurité via le prestataire de paiement. 

 

Après la visite de service, le paiement du montant restant sera effectué directement au technicien par carte. 

Les paiements en espèces au technicien ne seront pas acceptés. Si un paiement n'est pas effectué directement au technicien par carte, nous enverrons une facture par la suite avec un supplément de 50 EUR pour les frais administratifs. 

Clause de non-responsabilité et limitation de responsabilité 

 

WE.REPAIR n'est pas responsable des défauts techniques du site. WE.REPAIR ne donne aucune garantie quant aux résultats qui pourraient être obtenus en utilisant le site. WE.REPAIR met ce site à disposition « tel quel » et « tel que disponible ». WE.REPAIR ne fait aucune déclaration et ne donne aucune garantie, expresse ou implicite, quant au fonctionnement du site, aux informations, au contenu, aux matériaux ou aux produits inclus sur ce site. Toutes les offres sont valables jusqu'à épuisement des stocks. WE.REPAIR ne sera pas responsable des dommages résultant de l'utilisation du site web. 

 

Traitement des plaintes 

 

Pour toute plainte, veuillez contacter complaints@we.repair. 

Pour le règlement extrajudiciaire des litiges de consommation, l'Union européenne a mis en place une plateforme en ligne (« plateforme RLL ») à laquelle vous pouvez vous adresser. Vous trouverez la plateforme à l'adresse https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Droit applicable et juridiction compétente 

 

Le droit belge est applicable. Les tribunaux de l'arrondissement judiciaire de Bruxelles sont compétents. 

Langue de l'accord 

 

WE.REPAIR est disponible en anglais, néerlandais et français. Vous pouvez faire votre choix en cliquant sur une langue lors de votre première visite. La langue que vous choisissez est également la langue qui sera utilisée pour les transactions et les communications ultérieures entre vous et WE.REPAIR. 

 

Politique de confidentialité 

WE.REPAIR collecte les données personnelles du Client immédiatement lors de la demande de réparation. 

 

WE.REPAIR, en tant que responsable du traitement, traite les données personnelles du Client afin de remplir ses obligations contractuelles découlant de la demande de réparation et, si nécessaire, à des fins de marketing pour lesquelles le Client a donné son consentement valide. 

Le Client a le droit de consulter ses données personnelles, de les faire corriger ou supprimer, d'en limiter le traitement et de s'opposer à leur traitement. 

 

Le Client a le droit de consulter ses données personnelles, de les faire corriger ou supprimer, d'en limiter le traitement et de s'opposer à leur traitement. 

 

Le Client dispose également d'un droit à la portabilité des données. Cela signifie qu'il a le droit d'obtenir toutes les données personnelles qu'il a fournies dans un format structuré, couramment utilisé et lisible par machine, et le droit de transférer ces données à un autre responsable du traitement sans que WE.REPAIR n'y fasse obstacle. 

Pour exercer ces droits, le formulaire web sur la page www.werepair.be doit être rempli. Le Client peut également envoyer un e-mail à privacy@we.repair ou une lettre à l'adresse ci-dessus de WE.REPAIR. 

 

Le Client a également le droit de déposer une plainte auprès de l'autorité de contrôle de la protection des données. 

 

Pour toute information complémentaire concernant le traitement des données personnelles, la déclaration de confidentialité peut être consultée sur : www.werepair.be 

 

 

RÉPARATIONS 

Réserver une réparation 

Un contrat de réparation valide est établi lorsque WE.REPAIR reçoit votre commande dans la boutique en ligne et que les paiements en ligne nécessaires ont été effectués. L'e-mail de confirmation que vous recevez de notre part contient un récapitulatif de la commande et un lien vers les présentes conditions générales. 

Modifier une réparation 

 

Un contrat de réparation peut être modifié jusqu'à 2 heures avant le créneau horaire demandé via le site web WE.REPAIR. 

Les modifications suivantes peuvent être apportées : 

· Le créneau horaire auquel la réparation doit être effectuée 

· Les informations concernant le défaut de l'appareil 

· Adresse et coordonnées du demandeur 

 

Adresse et coordonnées du lieu de réparation 

Annulation d'une réparation 

Les droits suivants s'appliquent à l'annulation du contrat : 

Une réparation peut être annulée jusqu'à 24 heures avant la date prévue, avec un remboursement intégral du montant payé au moment de la réservation.  

Si vous annulez moins de 2 heures avant le créneau horaire demandé ou si vous n'êtes pas à l'endroit indiqué à l'arrivée du technicien, le montant payé lors de la réservation ne sera pas remboursé. Ceci afin de rembourser WE.REPAIR et ses sous-traitants des frais déjà engagés. 

 

Une réparation peut être annulée avec remboursement intégral si WE.REPAIR informe le client d'une modification du service, d'une erreur dans les prix, d'une description incorrecte du service ou d'un changement des conditions avec lequel le client n'est pas d'accord, ou parce qu'il existe un risque que le service soit considérablement retardé en raison de circonstances indépendantes de la volonté de WE.REPAIR 

Inspection de l'appareil et devis 

Lorsqu'une réparation d'un appareil est nécessaire, un devis peut être établi à la demande du client. Le devis est valable un mois (après la date du devis). 

Les dispositions suivantes s'appliquent à une réparation après un devis : 

 

1° Si le client accepte l'offre immédiatement ou au plus tard dans un délai d'un mois, la réparation sera effectuée conformément aux conditions de l'offre. 

2° Si le client accepte l'offre après ce délai, la réparation sera effectuée selon les tarifs en vigueur le jour de la réparation. 

 

3° Si l'appareil est resté chez le client entre l'établissement du devis et la réparation, le technicien procède à une nouvelle inspection. Si nécessaire, par exemple s'il détecte un autre défaut ou de nouveaux signes d'usure, il doit établir un nouveau devis ou refuser la réparation. 

 

Si le client n'a pas demandé de devis, la réparation n'aura lieu qu'après une inspection, au cours de laquelle il pourra être décidé que la réparation doit être reportée ou refusée. 

Si votre appareil est jugé réparable, mais que nous ne sommes pas en mesure de terminer la réparation lors de notre première visite et que vous décidez de ne pas poursuivre la réparation, nous vous facturerons les frais d'inspection indiqués sur le site web WE.REPAIR. 

 

Nous nous réservons le droit de considérer votre appareil comme irréparable si son état général est trop dégradé. Dans ce cas, nous facturerons également les frais d'inspection, comme indiqué sur le site WE.REPAIR. 

Prix de la réparation sans devis 

 

Une réparation pour laquelle aucun devis n'a été établi sera effectuée selon le tarif en vigueur le jour de la réparation. Les tarifs de WE.REPAIR sont indiqués sur le site Internet. 

Défauts inattendus 

Si le technicien découvre des défauts inattendus lors de la réparation, WE.REPAIR doit établir un devis nouveau ou complémentaire. 

 

Si, en raison de circonstances que WE.REPAIR n'a pas pu estimer lors de l'inspection de l'appareil ou de la préparation du devis, il apparaît pendant la réparation que celle-ci serait incertaine ou financièrement défavorable pour le client, ou si une ou plusieurs pièces ne sont pas disponibles, WE.REPAIR se réserve le droit de reporter ou de refuser d'effectuer la réparation. Dans ce cas, l'article « Inspection de l'appareil, analyse du problème et devis » s'applique. 

Étendue de la réparation 

Une réparation comprend les éléments suivants : 

· Tous les frais de déplacement et de visite 

 

Tous les frais de main-d'œuvre et de pièces pour réparer l'appareil en cas du dysfonctionnement signalé lors du rendez-vous. 

Seul le dysfonctionnement signalé lors de la prise de rendez-vous est couvert par la réparation. 

 

Réparations multiples à la même adresse 

Lorsque plusieurs appareils doivent être réparés à la même adresse, un tarif réduit sera appliqué pour la réparation de chaque appareil supplémentaire, comme indiqué sur le site Internet de WE.REPAIR, auquel s'ajoutera le prix de toutes les pièces utilisées. 

Pièces remplacées 

 

Les pièces remplacées deviennent la propriété de WE.REPAIR, sauf si le client demande explicitement de les conserver avant facturation. 

Restrictions 

Les dysfonctionnements suivants ne sont pas couverts par les réparations WE.REPAIR : 

Lave-linge : tambours, roulements, croisillons de tambour et croisillons de roulement. 

 

Sèche-linge : tambours et pompes à chaleur 

Réfrigérateurs et congélateurs : remplacement des gaz réfrigérants ou des compresseurs. 

Plaques de cuisson : plaques en verre 

Tout bris de verre, dommage esthétique n'affectant pas le bon fonctionnement, usure normale, équipements internes et accessoires. 

 

Tous les appareils pour lesquels WE.REPAIR a déjà effectué une visite de service et pour lesquels un diagnostic/devis de réparation du dysfonctionnement signalé a été établi. 

Tous les appareils utilisés dans un environnement commercial. 

 

Tout défaut ou dommage causé par des facteurs externes tels que les effets des conditions météorologiques ou des phénomènes naturels, ou les fluctuations de puissance et de tension qui dépassent les limites de tolérance spécifiées par le fabricant. 

 

GARANTIE DE RÉPARATION 

 

WE.REPAIR offre une garantie de réparation sur les pièces remplacées ainsi que sur la main-d'œuvre et les frais de déplacement, à compter de la date de réparation. 

Si le même problème se reproduit dans ce délai, il sera réparé gratuitement, sous réserve que les conditions ci-dessous soient remplies. 

Durée et début de la garantie de réparation 

 

  • La garantie est accordée pour une durée de 1 mois. 
  • La période de garantie commence à la date d'achèvement de la réparation initiale. Si cette réparation s'est déroulée sur plusieurs jours, la période de garantie commence le dernier jour de la réparation. 
  • Le service et le remplacement sous garantie ne prolongent pas la période de garantie. En cas de réparation gratuite dans le cadre de cette garantie, une nouvelle période de garantie ne commence pas, mais la période de garantie initiale se poursuit. 

Conditions de la garantie de réparation 

WE.REPAIR s'engage à réparer gratuitement tout appareil qui a été réparé et qui présente à nouveau le même défaut pendant la durée de la garantie de réparation, dans la mesure où les conditions suivantes sont remplies : 

 

  1. La réparation initiale a été effectuée et facturée par WE.REPAIR. 
  2. La garantie de réparation ne s'applique qu'aux interventions payantes. 
  3. La facture de la réparation initiale a été payée intégralement et dans les délais. 
     
  4. L'appareil réparé a été correctement installé et entretenu conformément aux instructions du fabricant et n'a pas fait l'objet d'une mauvaise utilisation. L'appareil réparé n'a pas non plus été déplacé ou relocalisé depuis la réparation initiale. La garantie de réparation ne s'applique que dans la mesure où l'appareil a été installé à la même adresse que la réparation initiale. 

La garantie de réparation ne s'applique qu'au même dysfonctionnement que celui corrigé lors de la réparation initiale, et dans la mesure où ce dysfonctionnement se produit pendant la durée de cette garantie de réparation. 

 

  1. La garantie de réparation s'applique uniquement au même dysfonctionnement que celui réparé lors de la réparation initiale, et dans la mesure où ce dysfonctionnement survient pendant la durée de cette garantie de réparation. Si l'appareil présente des erreurs dans le mois suivant la réparation initiale qui sont liées à la réparation initiale ou peuvent avoir la même cause, un technicien doit effectuer un diagnostic de panne sur place. Si le diagnostic montre que l'erreur n'est pas liée à la réparation initiale, le client est tenu de payer les frais de main-d'œuvre du technicien. 
     

Contenu et étendue 

La garantie de réparation comprend les éléments suivants : 

  1. Les défauts de l'appareil qui réapparaissent pendant la durée de cette garantie après une réparation initiale seront corrigés dans un délai raisonnable après notification par l'utilisateur en réparant ou en remplaçant les pièces concernées. Les frais applicables, tels que les frais de déplacement, de transport, de main-d'œuvre et de pièces de rechange, sont à la charge de WE.REPAIR, et sont limités au montant facturé pour la réparation initiale. Si le coût de la nouvelle réparation est supérieur à celui de la réparation initiale, la différence sera facturée au client. 
     
  2. Les pièces ou appareils remplacés deviennent la propriété de WE.REPAIR. 
  3. La garantie ne couvre pas les demandes de dommages-intérêts à l'encontre de WE.REPAIR qui sortent de ce cadre, à moins que le service commandé par WE.REPAIR n'ait causé des dommages intentionnellement ou par négligence grave. 
  4. La livraison de consommables et d'accessoires n'est pas couverte par la garantie. 
     

Restrictions de la garantie de réparation 

La garantie ne couvre pas les défauts ou vices imputables aux causes énumérées ci-dessous, même s'ils surviennent dans l'année suivant une réparation initiale : 

 

  1. Mise en place ou installation incorrecte, par exemple non-respect des consignes de sécurité applicables ou des instructions écrites d'utilisation, d'installation et de montage. 
  2. Utilisation inappropriée, mauvaise manipulation ou chargement incorrect, par exemple utilisation de détergents ou de produits chimiques inadaptés pour le lavage/lavage de la vaisselle. 
     
  3. L'effet de facteurs externes, par exemple les conditions météorologiques ou d'autres phénomènes naturels. 
  4. Les réparations ou modifications effectuées par un service après-vente ou un technicien autre que WE.REPAIR Belgium. 
  5. Le verre cassé et les lampes défectueuses. 
  6. Les fluctuations de courant et de tension en dehors des limites de tolérance spécifiées par le fabricant. 
     
  7. Le non-respect des consignes d'entretien et de nettoyage décrites dans le manuel d'utilisation de l'appareil. 
  8. L'usure liée à l'utilisation et l'usure naturelle, telles que la diminution de la capacité de charge des batteries et des composants qui, selon le manuel d'utilisation, doivent être remplacés régulièrement pendant la durée de vie de l'appareil. 

 

 

 

 

 

 

REPAIRS 

Booking a repair 

A valid repair agreement is in place when WE.REPAIR receives your order in the webshop and the necessary online payments have been made. The confirmation email you receive from us contains a summary of the order and a link to these Terms and Conditions. 

Changing a repair 

 

A repair agreement can be changed up to 2 hours before the requested time slot via the WE.REPAIR website. 

The following changes can be made: 

· Time slot on which the repair is to be carried out 

· Information about the defect on the device 

 

· Applicant's address and contact details  

 

Address and contact details at the repair location 

Cancelling a repair 

The following rights apply to cancelling the agreement: 

A repair can be cancelled up to 24 hours before the repair is to be carried out, with a full refund of the amount paid at the time of booking. Legal check needed 

 

If you cancel later than 2 hours before the requested time slot or if you are not at the indicated location when the technician arrives, the amount paid at the time of booking will not be refunded. This is to reimburse WE.REPAIR and its subcontractors for costs already incurred. 

 

A repair can be cancelled with a full refund if WE.REPAIR informs the customer of a change in the service, an error in the prices, an incorrect description of the service or a change in the conditions with which the customer does not agree, or because there is a risk that the service will be significantly delayed due to circumstances beyond the control of WE.REPAIR has no influence on and will be significantly delayed. 

Inspection of the device and quotation 

When a repair of a device is required, a quotation can be drawn up at the customer's request. The quotation is valid for one month (after the quotation date). 

The following provisions apply to a repair after a quotation: 

 

1° If the customer accepts the offer immediately or within one month at the latest, the repair will be carried out in accordance with the conditions of the offer. 

2° If the customer accepts the offer after this period, the repair will be carried out according to the rates applicable on the day of the repair. 

 

3° If the appliance has remained with the customer between the time the quotation was drawn up and the repair, the technician will carry out a new inspection. If necessary, e.g. if the technician detects another fault or new signs of wear, he must draw up a new quotation or refuse the repair. 

 

If the customer has not requested a quote, the repair will only take place after an inspection, during which it may be determined that the repair must be postponed or refused. 

If your device is deemed repairable, but we are unable to complete the repair during our first visit and you decide not to proceed with the repair, we will charge the inspection fee as stated on the WE.REPAIR website. 

 

We reserve the right to consider your device irreparable if the general condition of your device is too poor. In that case, we will also charge the inspection costs, as stated on the WE.REPAIR website. 

Price of repair without a quote 

 

A repair for which no quotation has been drawn up will be carried out according to the rate valid on the day the repair is carried out. WE.REPAIR's rates are listed on the website. 

Unexpected defects 

If the technician discovers unexpected defects during the repair, WE.REPAIR must draw up a new or additional quotation. 

 

If, due to circumstances that WE.REPAIR could not possibly have estimated when inspecting the device or preparing the quotation, it becomes apparent during the repair that the repair would be uncertain or financially unfavourable for the customer, or if one or more parts are not available, WE.REPAIR reserves the right to postpone or refuse to carry out the repair. In that case, the article ‘Inspection of the device, problem analysis and quotation’ applies. 

Scope of the repair 

A repair includes the following: 

· All travel and call-out costs 

 

All labour and parts to repair the device for the malfunction reported at the time of the appointment. 

Only the malfunction reported at the time of the booking is covered by the repair. 

 

Multiple repairs at the same address 

When multiple devices need to be repaired at the same address, a reduced rate will be charged for the repair of each additional device as stated on the WE.REPAIR website, plus the price of all parts used. 

Replaced parts 

 

The replaced parts become the property of WE.REPAIR, unless the customer explicitly requests to keep these parts before invoicing. 

Restrictions 

The following malfunctions are not covered by WE.REPAIR repairs: 

Washing machines: drums, bearings, drum crosses and bearing crosses. 

 

Dryers: drums and heat pumps 

Refrigerators and freezers: replacement of refrigerant gases or compressors. 

Hobs: glass plates 

Any glass breakage, cosmetic damage not affecting proper functioning, normal wear and tear, and internal equipment and accessories. 

 

All appliances for which WE.REPAIR has already carried out a service visit and for which a diagnosis/cost proposal for the repair of the reported malfunction has been drawn up. 

All appliances used in a commercial environment. 

 

Any fault or damage caused by external factors such as the effects of weather conditions or natural phenomena, or power and voltage fluctuations that fall outside the tolerance limits specified by the manufacturer. 

 

REPAIR WARRANTY 

 

WE.REPAIR offers a repair warranty on replaced parts and labour and travel costs, starting from the repair date. 

If the same problem occurs again within this period, it will be repaired free of charge, provided that the conditions below are met. 

Duration and start of the repair warranty 

 

  • The guarantee is granted for a period of 1 month. 
  • The guarantee period starts from the date of completion of the original repair. If this repair took place over several days, the guarantee period starts on the last day of the repair. 
  • Service and replacement under guarantee do not extend the guarantee period. In the case of a free repair under the conditions of this guarantee, a new guarantee period does not begin, but the original guarantee period continues. 

Conditions of repair guarantee 

WE.REPAIR undertakes to repair free of charge any appliances that have been repaired and that show the same defect again within the duration of the repair guarantee, insofar as the following conditions are met: 

 

  1. The original repair was carried out and invoiced by WE.REPAIR. 
  2. The repair guarantee only applies to paid interventions. 
  3. The invoice for the original repair has been paid in full and on time. 
     
  4. The repaired appliance has been correctly installed and maintained in accordance with the manufacturer's instructions and has not been misused. The repaired appliance has also not been moved or relocated since the original repair. The repair warranty only applies insofar as the appliance has been installed at the same address as the original repair. 
     
  5. The repair warranty only applies to the same malfunction as that remedied during the original repair, and insofar as this malfunction occurs during the term of this repair warranty. If the device shows errors within one month of the original repair that are related to the original repair or may have the same cause, a technician must perform an on-site fault diagnosis. If the diagnosis shows that the error is not related to the original repair, the customer is obliged to pay the technician's labour costs. 
     

Content and scope 

The repair guarantee includes the following: 

  1. Defects in the device that reoccur within the duration of this guarantee after an original repair will be remedied within a reasonable period of time after notification by the user by repairing the parts in question or replacing them. The applicable costs, such as travel, transport, labour and spare parts, shall be borne by WE.REPAIR, and this is limited to the amount charged for the original repair. If the cost of the new repair is higher than that of the original repair, the difference will be charged to the customer. 
     
  2. Replaced parts or devices become the property of WE.REPAIR. 
  3. The warranty does not cover damage claims against WE.REPAIR that fall outside of that scope, unless the service commissioned by WE.REPAIR has caused damage intentionally or through gross negligence. 
  4. The delivery of consumables and accessories is not covered by the warranty. 
     

Restrictions of the repair guarantee 

The guarantee does not cover faults or defects that can be attributed to the causes listed below, even if they occur within a year of an original repair: 

 

  1. Incorrect set-up or installation, e.g. failure to observe the applicable safety regulations or the written instructions for use, installation and assembly. 
  2. Improper use, incorrect operation or incorrect loading, e.g. use of unsuitable washing/dishwashing detergents or chemicals. 
     
  3. The effect of external factors, e.g. weather conditions or other natural phenomena. 
  4. Repairs or modifications carried out by an after-sales service or technician other than WE.REPAIR Belgium. 
  5. Broken glass and defective lamps. 
  6. Fluctuations in current and voltage that fall outside the tolerance limits specified by the manufacturer. 
     
  7. Failure to perform maintenance and cleaning as described in the device's user manual. 
  8. Usage-related and natural wear and tear, such as reduced charging capacity of batteries and components that, according to the user manual, must be replaced regularly during the device's lifespan.